Összehoztunk egy kis szösszenetet népnevelési célzattal a címben szereplő alkatrészek szervizeléséről. Érdemes elolvasni, mégha nem is fogadod meg a tanácsainkat, vagy nem nálunk szereltetsz.

Laikus bringások szájából gyakran hallani az alábbi mondatokat: „Vettem egy bringát 200 000 Ft-ért. Ehhez tuti nem kell hozzányúlni legalább 5 évig, mert ez bírja a gyűrődést.” Pedig nem így van. Minél könnyebb, spécibb (és drágább) egy kerékpár, annál több figyelmet, karbantartást igényel. Ha van egy csúcs BMW-d, abban sem 3 évente cserélsz olajat, és nem a leggagyibbat teszed bele?! Ugye?

Így van ez a kerékpárokkal is. Ahhoz, hogy a géped óramű pontossággal működjön, és ki tudd hozni belőle a maximumot, időnként szervizelni – vagy szervizelteni – kell.

Villák

A modern levegős, olajcsillapításos villákban 3 helyen van kenő- és egy helyen csillapítóolaj (általában). A 2 külső szárban lévő kenőolaj azért felelős, hogy a becsúszó szár és a külső szár találkozásainál lévő 4 csúszó persely kenése megfelelő. Ebben segítenek a porlehúzó alatt található szivacsgyűrűk, amelyek felszívják az olaj egy részét, és vékony olajfilm-réteget visznek fel a becsúszóra menet közben.

A teljes anyag itt!

 

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárom a popupot